
Uloga engleskog jezika u globalnoj trgovini
okt 2025.
Engleski jezik danas je nesumnjivo dominantan u svijetu međunarodnog poslovanja i komunikacije. Od poslovnih pregovora do akademskih istraživanja, engleski je postao most koji povezuje ljude iz različitih kultura i zemalja. Ali kako je ovaj jezik, koji je nekada bio samo jedan od mnogih evropskih jezika, postao globalni jezik poslovanja? Da bismo razumjeli ovaj fenomen, potrebno je da istražimo historijat engleskog jezika i njegovu ulogu u savremenoj globalnoj trgovini kroz prizmu statističkih podataka.
Historijski razvoj engleskog jezika
Engleski jezik ima dugu i složenu historiju koja počinje dolaskom Angla, Saksonaca i Juta u Britaniju tokom 5. i 6. stoljeća. Tokom narednih stoljeća, engleski je evoluirao pod uticajem različitih naroda i kultura, uključujući Normane, čiji jezik je ostavio dubok trag na njegov razvoj.
Međutim, pravi preokret u globalnom značaju engleskog jezika dogodio se tokom perioda britanske kolonijalne ekspanzije od 16. do 19. stoljeća. Britansko carstvo, koje je u jednom trenutku obuhvatalo četvrtinu svjetske populacije, širilo je engleski jezik kroz svoje kolonije u Americi, Africi, Aziji i Australiji. Engleski je postao jezik administracije, obrazovanja i trgovine u mnogim od ovih regiona, ostavljajući trajno naslijeđe i nakon dekolonizacije.
Drugi ključni faktor bio je uspon Sjedinjenih Američkih Država kao ekonomske i političke supersile tokom 20. stoljeća. Kako su SAD postale vodeći svjetski ekonomski centar, engleski jezik zauzeo centralno mjesto u međunarodnim poslovnim i finansijskim krugovima.
Engleski jezik u savremenoj globalnoj trgovini
Danas je engleski de facto jezik međunarodnog poslovanja. Više od 1,5 milijardi ljudi govori engleski – bilo kao maternji, bilo kao drugi jezik. Procjenjuje se da se oko 80% svih poslovnih pregovora širom svijeta vodi na engleskom jeziku.
Statistički podaci o globalnom uticaju engleskog jezika:
- Međunarodna trgovina – Više od 50% međunarodnih ugovora i sporazuma sastavlja se na engleskom jeziku (prema Svjetskoj trgovinskoj organizaciji – WTO).
- Digitalna ekonomija – Više od 60% internet stranica širom svijeta napisano je na engleskom jeziku.
- Obrazovanje i nauka – Više od 90% naučnih radova objavljenih u prestižnim časopisima napisano je na engleskom jeziku.
- Multinacionalne kompanije – Giganti poput Google-a, Apple-a i Microsoft-a koriste engleski kao glavni jezik komunikacije, čime povećavaju efikasnost i rezultate poslovanja.
Uloga engleskog jezika u međunarodnom poslovanju
Engleski nije samo sredstvo komunikacije, već i alat za izgradnju globalne poslovne kulture. Kompanije ga koriste ne samo za pregovore, već i za svakodnevne operacije, izvještavanje i timsku saradnju.
Zašto engleski dominira u globalnoj trgovini:
- Jednostavnost učenja – U poređenju s drugim jezicima, engleski ima jednostavniju gramatiku i široko rasprostranjen vokabular.
- Standardizacija – Engleski je standardni jezik u industrijama kao što su avijacija, IT, bankarstvo i finansije.
- Kulturološki uticaj – Filmovi, muzika i tehnologija iz SAD-a i Velike Britanije dodatno popularizuju engleski širom svijeta.
- Pragmatičnost – U mnogim državama engleski se koristi kao neutralan jezik među govornicima različitih maternjih jezika.
Budućnost engleskog jezika u globalnoj trgovini
Iako dominira, postavlja se pitanje hoće li engleski zadržati ovu poziciju. Napredak vještačke inteligencije i tehnologija mašinskog prevođenja mogao bi promijeniti način na koji komuniciramo. Ipak, većina stručnjaka vjeruje da će engleski ostati ključni jezik međunarodne trgovine u godinama koje dolaze, zahvaljujući njegovoj dubokoj ukorijenjenosti u globalnim strukturama.
Engleski jezik kao ulaganje u budućnost
Engleski jezik je mnogo više od sredstva komunikacije – on je investicija u lični i profesionalni razvoj. On povezuje svijet i otvara vrata međunarodnim prilikama.
Ako želite napredovati na globalnom tržištu, znanje engleskog jezika je neophodno. Ne propustite priliku da unaprijedite svoje vještine – učite engleski putem EasyPass platforme, čitajte knjige, gledajte filmove i vježbajte konverzaciju sa izvornim govornicima.
Ulaganje u engleski jezik je ulaganje u vašu budućnost.