
Savjeti kako da online čas bude zanimljiv – Prvi dio / Kvizovi
okt 2025.
6 savjeta za kreiranje uspješnih kvizova na online časovima
Kvizovi su jedan od najboljih alata za provjeru znanja. Jedna od najkorisnijih primjena kvizova za nastavnike jeste mogućnost da provjere koliko je učenik napredovao nakon određene oblasti ili nastavne cjeline.
Svjesni smo da osnovci i srednjoškolci nisu ljubitelji testova i da ih ne očekuju tokom privatnih časova. Međutim, osim što su odličan način za provjeru znanja, kvizovi mogu učiniti časove zanimljivijima i donijeti dozu zabave uz učenje.
Zato smo pripremili 6 savjeta kako da osmislite i primijenite kvizove na svojim privatnim časovima i postignete najbolje rezultate.
1. Postavite cilj
Zašto pravite kviz? Šta želite da otkrijete ovim kvizom? Kako ćete iskoristiti prikupljene informacije? Ovo su neka od pitanja koja bi trebali postaviti sebi prije nego što počnete s pripremom kviza.
Kviz može pružiti mnogo korisnih informacija – ne samo o napretku učenika, već i o njegovom odnosu prema testovima i kako oni utiču na njegovo znanje.
2. Jednostavnost je ključ
Kada je riječ o kvizovima koji se odnose na određenu oblast, nema potrebe za previše pitanja. Svrha jednostavnosti jeste da brzo i efikasno saznate da li je potrebno više vremena za određenu lekciju.
Idealno bi bilo imati između 5 i 10 pitanja, ali ponekad i jedno pitanje može biti dovoljno da otkrijete sve što vam treba.
Kako biste precizno utvrdili koja oblast predstavlja izazov za učenike, možete koristiti sistem “prošao / nije prošao” i analizirati konkretno pitanje koje je pogrešno urađeno, a zatim se fokusirati na taj problem.
3. Držite se teme
Budite sigurni da je kviz usko povezan s temom koju ste nedavno obrađivali. Važno je da učenici ostanu fokusirani i ne skreću s teme, kako biste imali jasne informacije i mogli ciljano popunjavati praznine u znanju – oblast po oblast.
4. Obezbijedite pravovremene i konstruktivne povratne informacije
Kao što je privatni čas dvosmjeran proces, tako je i učeniku važno da zna koliko je napredovao i koje su mu slabosti. Nakon što završite kviz i prikupite rezultate, podijelite ih s učenikom.
Predstavite rezultate kroz prikaz njegovih snaga i slabosti – kako biste očuvali njegovo samopouzdanje, ali i ukazali na dijelove gdje ima prostora za napredak. Pripremite i učenika, i roditelje, za naredni čas na osnovu tih rezultata.
Zajedno s učenikom analizirajte pitanja koja su mu bila teška i potaknite ga da kritički razmišlja o lekcijama koje nije potpuno savladao.
5. Koristite različite tipove odgovora
Različiti oblici odgovaranja mogu učiniti kviz zanimljivijim i interaktivnijim.
Iskoristite kombinaciju pitanja s ponuđenim odgovorima, dopunjavanjem i tačno/netačno opcijama.
Veoma je važno da učeniku date prostor da pokaže svoje razmišljanje i logiku. Odgovori otvorenog tipa su idealni za to jer učenik može pisanim putem izraziti svoje mišljenje i način razmišljanja.
Jedno od najboljih rješenja koje možete koristiti za kreiranje kvizova jeste quiz-maker.com.
Jednostavan interfejs omogućava vam da birate različite tipove kvizova i teme, i u samo nekoliko klikova možete kreirati svoj prvi kviz.
Neki od drugih primjera sajtova za pravljenje kvizova su:
- typeform.com
- classmarker.com
- mentimeter.com
6. Pripremite učenike
Mnogi osnovci i srednjoškolci osjećaju stres i nervozu pri samoj pomisli na testiranje. Da biste to izbjegli, objasnite učenicima već na početku da ćete nakon svake oblasti organizovati kvizove koji se ne ocjenjuju, već služe kao zabavna i informativna aktivnost.
Na taj način smanjujete stres, podstičete učenike da otvorenije komuniciraju s vama i olakšavate sebi prepoznavanje njihovih specifičnih potreba.
Što je manje stresa, to će kviz biti uspješniji i zabavniji.
Možete, na primjer, „posuditi“ ideju iz popularnog kviza Milioner i ubaciti nekoliko duhovitih odgovora među ponuđene opcije. Budite kreativni!
Osim što su odlični za provjeru znanja, kvizovi su se pokazali i kao sjajan alat pomoću kojeg možete učiniti privatne časove zanimljivijim.
Pored kvizova, možete koristiti i igre, različite alate i metode kako biste učinili nastavu interaktivnijom i privlačnijom.
Ovom temom započinjemo seriju blogova kroz koje ćemo pomoći nastavnicima da unaprijede svoja predavanja kroz zabavu – narodski rečeno, spoj lijepog i korisnog!
Do sljedeće epizode, isprobajte kvizove i podijelite s nama rezultate!