
Dokazano je da učenici ne žele učiti od vještačke inteligencije i chatbota
okt 2025.
U Americi je provedeno istraživanje i eksperimentalni test – učenje uz pomoć vještačke inteligencije (AI chatbot).
Ovo je rijetko i korisno istraživanje koje se bavi upotrebom nove tehnologije u školstvu. Tehnologija koja je već testirana i funkcioniše za osnovnu svrhu za koju je kreirana, sada se testira da li može doprinijeti poboljšanju kvaliteta života studenata matematike i njihovih profesora. Slijedi nekoliko razloga, s najvažnijim na kraju:
Neefikasno podučavanje:
Ključna vještina čak i srednje kvalifikovanih nastavnika jeste njihova osjetljivost na potrebe učenika. Da li je učenik fokusiran? Da li mu fali vrlo malo da savlada gradivo? Da li je spreman za još jedan zadatak ili pitanje?
Zamislite situaciju iz nekog drugog vremena kada profesor uvjerava učenika da zna nešto korisno, iako je učenik siguran da ne zna. Profesor se suzdržava da mu odmah ponudi rješenje jer zna da je učenik samo jedno pitanje udaljen od toga da sam shvati odgovor.
Dobar profesor zna kako potaknuti učenika da razmišlja i dođe do tačnog rješenja, umjesto da mu odmah pruži odgovor.
AI chatbot ne pokazuje tu vrstu osjetljivosti – on odmah odgovara na glavno pitanje, o kojem je učenik trebalo da razmisli.
Nejasna implementacija u učionici:
Zagovornici tvrde da bi chatbotovi mogli reformisati obrazovanje automatskim prilagođavanjem odgovora učenicima, omogućavajući im da uče vlastitim tempom.
Međutim, još uvijek nema dokaza da se ovo obećanje ostvarilo u praksi.
Dobar primjer pravilne upotrebe AI tehnologije uz pomoć profesora bio bi sljedeći: profesor može prepoznati nepoznatu riječ ili termin učenicima, te ih potaknuti da pitaju AI chatbota za objašnjenje.
Nedostatak komunikacije i emocija:
Većina učenika koji pohađaju nastavu s drugima u učionici ne želi razgovarati sa svojim računarom. Ne žele da ih računar pohvali ili vidi kao uspješne – žele priznanje od kompetentnog profesora.
Možemo se nadati da će učenici eventualno koristiti ove AI alate kod kuće, kada nisu u školi. Međutim, oni koji imaju potrebne resurse – vrijeme, pažnju, internet, računar i sposobnost da pravilno postave pitanja – moraju, prije svega, imati i volju da ih koriste.
Zaključak:
Iako se tehnologija vještačke inteligencije i chatbotova sve više primjenjuje u obrazovanju, postoje dokazi da učenici imaju određene rezerve prema učenju od AI sistema. Te rezerve mogu biti posljedica nedostatka ljudske interakcije, emocija ili nemogućnosti pružanja individualne podrške.
Važno je naglasiti da je ova tema još uvijek nova i da se percepcija učenika može mijenjati kako se tehnologija bude dalje razvijala i prilagođavala njihovim potrebama. Ključno je da AI i chatbotovi služe kao alat podrške učenja, a ne kao zamjena za ljudske profesore.
Da bi učenici bili motivirani za korištenje AI u učenju, potrebno je postići ravnotežu između tehnoloških inovacija i ljudskog pristupa. Uz pravilnu upotrebu, AI može poboljšati obrazovni proces, povećati efikasnost i personalizovati iskustvo učenja.
Učite koristeći najmodernije tehnologije i posvećene profesore na individualnim časovima – Zakažite čas na EasyPass.rs.